«L'ànima de l'assassí»
XXXII Premi de Narrativa Ribera d'Ebre
Vinebre
27 d'agost de 2014

XXXII Premi de Narrativa Ribera d'Ebre - Toni Arencón Arias

     Dimecres, 27 d'agost de 2014, vaig rebre l'honor de ser guardonat amb el XXXII Premi de Narrativa Ribera d'Ebre, que va recaure en la novel·la L'ànima de l'assassí, ambientada a la Barcelona de mitjans del segle XIX. L'obra serà editada per Cossetània Edicions i presentada durant la gala de la pròxima edició.

     El lliurament es va realitzar al Local del Cinema de Vinebre, al qual assistia en qualitat de finalista convidat per l'excel·lentíssima senyora Gemma Carim Gironés, alcaldessa de Vinebre. De les seves mans i de les de l'il·lustríssim senyor Jordi Jardí Pinyol, President del Consell Comarcal Ribera d'Ebre, vaig rebre l'acreditació del premi, el més veterà de les Terres de l'Ebre.

XXXII Premi de Narrativa Ribera d'Ebre - Toni Arencón Arias
Fotografia: Joan Revillas

     Durant la gala va ser presentada la novel·la guanyadora de l'edició anterior, Pluja sobre terra molla, de l'autora Maria Carme Poblet (L'Espluga de Francolí, 1953).

Pluja sobre terra molla - Maria Carme Poblet

     La vetllada es va tancar amb l'actuació musical del grup Bateks, que van interpretar fados, havaneres i altres temes populars.

     El meu més profund agraïment a totes les persones que vaig conèixer durant l'acte i que em van fer sentir fill adoptiu de Vinebre, especialment a Maria Pilar Rams (regidora de Joventut, Esports i Turisme, que em va acollir des de la meva arribada a la població), als convidats amb els quals vaig compartir taula i que em van fer conèixer anècdotes i una part de la història de la població, als membres del jurat, al periodista i escriptor Genís Sinca (convidat d'honor de la gala, que ens va delectar amb un discurs molt personal), a Maria Carme Poblet (per les seves encoratjadores paraules i la seva dedicatòria), a Jordi Ferré Blasco i Raquel Estrada Roig (de Cossetània edicions) i als mitjans de premsa (que em van saber entrevistar de manera que no semblava estar tan nerviós com ho estava).


Canal 21 Ebre


Sobre L'ànima de l'assassí:

     Ambientada a la Barcelona de mitjans del segle XIX, a partir d'un crim ocorregut en una família benestant, l'obra teixeix una història fictícia en paral·lel a la que es pot trobar als llibres que van escriure personatges secundaris vinculats a la ciència, la política, la religió i la filosofia, com Jaume Balmes, Fra Rafael de Vélez, Antonio Severo Borrajo, Eduardo Alonso, Manuel Valls, Antonio Van-Halen o Mariano Cubí i Soler (principal protagonista de l'obra). A la novel·la, el frenòleg i lingüista mirarà de demostrar com l'estudi del cervell és determinant a l'hora de decidir qui ha estat l'autor d'un crim i si hi ha alguna possibilitat de curació.

Mariano Cubí i Soler
Mariano Cubí i Soler - Signatura

oo0O0oo

Recull de notícies que fan referència al premi:

Ara
El Punt Avui
La Vanguardia
El Prat.cat
Diari de Tarragona
Europa Press
marfanta.com
20minutos.es
El Prat al Día
Vaive. Novetats Editorials en Català
Libreprensa
Lo rogle de Josep M.
Ebre Digital

Entrevista a El Prat Ràdio:

Planeta Prat - El Pràt Ràdio