El vers que salta barreres:
Entrevistat a Delta per Sergi Olivera

Portada Delta, Febrer 2011

El vers que salta barreres:
Entrevistat a Delta per Sergi Olivera


     En rebre la proposta del periodista Sergi Olivera, redactor del diari Delta, per a realitzar una entrevista relacionada amb l'organització del I Certamen de Poesia Infantil i Juvenil Vila del Prat convocat per la revista Lo Càntich, no vaig dubtar en acceptar. Immersos en la difusió del certamen, la plataforma de Delta era un altaveu immillorable per a fer ressò entre els xiquets i el jovent pratencs.

     La cita va ser acordada el passat dijous 10 de febrer, cantonada Avinguda Verge de Montserrat amb Frederic Soler. Tot i ser un seguidor de la revista (fidel client de Ca l'Alonso) no coneixia personalment en Sergi... ni coneixia com es desenvoluparia posteriorment l'entrevista.

     "Només et trauré mitja horeta..." m'havia referit.

     M'esperava una entrevista del tipus preguntes i respostes. Un qüestionari. Però no va ser així. Asseguts tranquil·lament, gaudint d'un tallat reconfortable (era una tarda freda i ventosa) vam començar a parlar. De tot una mica. De poesia, de literatura, del Certamen de Poesia Infantil i Juvenil, de la revista Lo Càntich, dels premis blocs Catalunya 2010, de les activitats de l'Associació de Relataires en Llengua Catalana (ARC), de cultura, del Prat... En Sergi prenia algunes notes en una llibreta, però no sempre. Era més una conversa que una entrevista. La veritat és que va resultar molt agradable. La mitja hora es va allargar... i es va allargar...

     Quan vaig tornar a casa no tenia la sensació d'haver-hi estat entrevistat. Tenia la sensació d'haver-hi estat conversant amb un amic. Quan em van preguntar com m'havia anat, senzillament vaig respondre: "Doncs no ho sé!"

     Posteriorment, l'amic Mariano Martínez de "Sopa de Poetes", em va comentar que ja sabia que en Sergi m'havia sotmès al tercer grau. Sí, però un tercer grau que no em faria res tornar a repetir.

     Avui he gaudit de la lectura de l'entrevista, publicada a la secció Cultura de la Revista Delta, número 362, Febrer 2011 (pàgina 28 per a més dades). Ens han dedicat tota una plana! I a tot color!

Entrevista a Delta

     Estic molt content. Pels absents, pels companys i companyes de l'Equip Editorial, per mi, pel projecte Lo Càntich, pels amics i amigues que ens donen suport i que sé que se n'alegraran tant o més que jo mateix, per la meva família que accepta el sacrifici del temps de dedicació... I amb aquesta entrada només vull manifestar el meu més profund agraïment.

Gràcies Sergi! Gràcies Delta!

Salut i Poesia!

27 de febrer de 2011