«Aquí estem, el meu dolor i jo»
Menció d'Honor
Premi de Poesia Pepi Pagès - 2011

Dolor (Toni Arencón i Arias)
"Dolor"
Toni Arencón i Arias


Aquí estem, el meu dolor i jo


Aquí estem        [ el meu dolor i jo ]
             tolerant-nos l’un a l’altre,
drets a la sala d’espera de l’instant i la incertesa,
compartint el mateix cos, cada dia, de tu a tu,
             en la proximitat i en la distància.
Lluita inhòspita. Cadascú fa servir les seves armes.
             Com un animal que desperta,
quan s’enrabia, m’arreplega amb fiblades
i en defenso prement ben fort les dents fins les arrels.

                   Aquí estem.
El meu dolor i jo.        Sense mirar-nos als ulls.
             Com una migdiada sufocada.
Com ferides obertes en clarividència precipitada
             de sorra i de ciment.

Si l’ignoro, es fa present. És murri. És punyent.
Li agrada entretenir-se amb estels calidoscopis.
Impassible. Juga amb el temps i amb les vidrieres
                               de colors.
I amb la mar i amb l’amor.        El meu dolor
                         i jo. Aquí estem.
Amb soledat sóc seu. Terra cremada. Tremolo
             de soledat. Conjurat
i empolsegat, gravitant i repudiat, perdut en el desig
                   de perdre’l.

Hi ha moments de derrota,
                   exhaust i sense forces,
que busco consol en les paraules.
             Són bona companyia
       [ els versos dels poetes ]
i apaivago la seva presència
       amb l’aigua cristal·lina d’estrofes silencioses.

Respiro a fons. Malgrat tot, guanyo batalles.
En somriure, el transformo en un fantasma.
                                     I gemega.
Quan s’encalma s’amaga en un pou sord,
       estèril, sense llums i sense llàgrimes.
Tinc set.        La bèstia calla        [ o dormita ]
                               Avui no hi és.
L’albada inflama d’atzurs l’esperança. Avui no hi és.
M’incorporo i estiro els braços ben oberts.
                   Avui no hi és.
Aquí estic, jo. I només jo. Sí, jo, tant sols jo
                                     només...
             Avui no hi és.
Avui sóc jo.


Toni Arencón i Arias
«Aquí estem, el meu dolor i jo»

Il·lustració:
"Dolor"

Menció d'Honor
Premi de Poesia Pepi Pagès
22 de juny del 2011

Premi de Poesia Pepi Pagès 2011


     Dimecres, 22 de juny de 2011, vaig gaudir l'honor de rebre la Menció d'Honor del Premi de Poesia Pepi Pagès 2011, en la seva 6a edició, durant la Festa Literària organitzada per la Fundació Oncovallès. L'acte es va celebrar a la Sala Once de Granollers. La Fundació Oncovallès és una Associació d’Ajuda Oncològica que té cura dels malalts de càncer i del seu entorn més directe, els seus familiars. El lema d'aquesta edició era: "Conviure amb la malaltia".

     La Festa Literària es va iniciar amb la presentació del vodevil en un acte: "El senyor Josep falta a la dona", de Santiago Rusiñol, signat amb el pseudònim de Jordi de Peracamps (obra que va ser estrenada per primera vegada la nit del 23 de gener de 1915, per Ferran Bozzo, director de la companyia del Teatre Espanyol) interpretat per les actrius Teresa Chafer, Anna M. Llopis, Montserrat Cabanes, Tina Belmonte, Imma Piñol, Nati Jiménez, Anna M. Raquè, Nani Minguillón i Amparo Marcos, del grup de teatre "Mandala", sota la direcció d'Olga Pey.





     L'acte va continuar amb les paraules de l'escriptor Joan Sala Vila, Director del Taller de Lletres de Fundació Oncovallès, que va elogiar cadascuna de les obres presentades, explicant els motius que havien portat als membres del jurat a disginguir-les amb els respectius premis.



     Posteriorment va tindre lloc el lliurament dels premis, amb l'emotiva lectura dels poemes guardonats. Encara més, tenint en compte el lema del certamen: "Conviure amb la malaltia". Durant l'acte vaig seure al costat de la Mª Teresa Farrè i Balasch, que es va portar el Primer Premi del Certamen amb l'obra "Amor Vincit Omnia" i que va dedicar al seu marit, present a la sala. En recitar el seu poema, ens va omplir a tots d'emoció. Ella mateixa, amb la veu esquinçada mentre recitava, era el millor exponent del poder de la paraula.



     La meva enhorabona, Mª Teresa. Per a tu, i per a tots els amics i amigues premiats al certamen: Salvador Riera Solsona, Francesc Orenes i Navarro, Montse Gispert-Saüch i Puigdevall, Joan Carles Gonzàlez Pujalte i Pau-Xavier Elias i Cruz. El meu agraïment als membres del jurat Anna M. Llopis, secretària del Taller de Lletres d’Oncovallès, Maria Diumarò, Llicenciada en periodisme i assessora del Taller de Lletres i Joan Sala Vila, escriptor i Director del Taller de Lletres; i la meva felicitació dirigida als organitzadors i organitzadores, que van convertir aquesta Festa Literària en molt més que un tradicional lliurament de premis i on vàrem acabar gaudint de cava i coca.

[ Tornar a Pàgina Principal ]