'La meva terra té cos de donzella'
Englantina d’Or
Jocs Florals d'Esplugues - 2011

Jocs Florals Esplugues 2011

Mirada fauvista al Delta del Llobregat (Toni Arencón i Arias)
"Mirada fauvista al Delta del Llobregat"
Toni Arencón i Arias


La meva terra té cos de donzella


La meva terra està feta de versos dispersos. De ginesta en flor
                                        i de roselles vermelles.
La meva terra té cos de donzella. De plany i de sofrença.
De deessa d’espigues. De cançó de boira de veus amigues.
De lluny estant, enyorada, multiplica l’absència i perdura
          d’atzur i llàgrimes.

La meva terra està feta d’esperança. De ginesta en flor
                                        i de roselles vermelles.
La meva terra té cos de donzella. D’estelada pintada de mar
i de neu. De pàtria vivent, que sent, que plora, que crida,
que es lamenta, que respira, que s’ofega i que canta!
          ... i que dorm i calla....

La meva terra està feta de dracs i de gegants. De ginesta en flor
                                        i de roselles vermelles.
La meva terra té cos de donzella. De castellers humans.
De mare òrfena d’abraçades. D’ametllers florits i d’oliveres.
I a cada albada, ahir vençuda, la terra meva reneix d’entre les cendres
          ... i és rondalla i és esclat de foc....

La meva terra està feta de barques de mar. De ginesta en flor
                                        i de roselles vermelles.
La meva terra té cos de donzella. De fresques pinedes,
de brollits i de silencis. De llençols i de proclames.
De roderes arrelades, buscant la primavera, sense pressa.
          La meva terra està feta d’aigua clara.

La meva terra està feta de fresques pinedes. De ginesta en flor
                                        i de roselles vermelles.
La meva terra té cos de donzella. I de vegades, incongruent
i un xic covarda, la meva terra, com jo i com qualsevol de nosaltres,
defuig de la sendera, s’amaga, i canvia el pa per monedes argentades,
          ..... i és humana.....

La meva terra està feta de versos dispersos. De ginesta en flor
                                        i de roselles vermelles.
La meva terra té cos de donzella. D’estelada pintada de mar
i de neu, que es lamenta, que respira, que s’ofega i que canta!
De deessa d’espigues. La meva terra està feta d’aigua clara,
          d’atzur i de llàgrimes.

Toni Arencón i Arias
La meva terra té cos de donzella

Englantina d'Or
VI Jocs Florals d'Esplugues
Homenatge Angelina Alós
15 de maig del 2011


Aquesta tarde, diumenge 15 de maig del 2011, a les 18:00h., a la Biblioteca Pare Miquel d'Esplugues s'ha celebrat l'acte de lliurament dels premis dels VI JOCS FLORALS ESPLUGUES 2011 -Homenatge a Angelina Alós Tormo-.

assistents a l'acte

El programa s'ha iniciat amb la interpretació d'una peça musical per part de l'Orquestra de l'Escola Municipal de Música, sota la direcció de la sra. Claudia Mailahn, i ha estat presentat per la sra. M.Carme Dragó.

Presentació

A continuació s'ha procedit a la inauguració de l'acte de lliurament dels premis, a càrrec del director de la Biblioteca Pare Miquel, sr. Narcís Fluvià; la salutació del regidor de Cultura, sr. Eduard Sanz; i la lectura de l'acta i presentació de les poesies premiades, en les diferents categories, per part de la sra. Montserrat Buixeda.

Blanca Morales Alós

La sra. Blanca Morales Alós (filla de l'artista Angelina Alós) ha recordat la figura de la seva mare amb un emotiu discurs presidencial, agraïnt l'homenatge rebut en aquests Jocs Florals.

sra. Pilar Díaz (alcaldessa d'Esplugues)

Finalment s'ha procedit a la salutació del president d'honor, Mn. Xavier Armengol, i la clausura de l'acte per part de la sra. Pilar Díaz, alcaldessa d'Esplugues; que s'ha tancat amb dues magnífiques interpretacions dels alumnes de l'Orquestra de l'Escola Municipal de Música.

Orquestra de l'Escola Municipal de Música


Guardonats, finalistes i organitzadors dels Jocs Florals d'Esplugues

Rebre un premi d'aquestes característiques sempre és un honor. En aquesta ocasió, a més, he tingut l'enorme plaer de recollir-lo de mans de la sra. Blanca Morales Alós, filla de la ceramista Angelina Alós Tormo.

Blanca Morales Alós - Toni Arencón i Arias

I de compartir l'escenari amb l'amiga Imma Fuster i Tubella; conèixer personalment un altre amic (fins ara epistolar), en Lleonard del Río i Campmajó; i participar en aquesta festa de la poesia i la cultura amb tots els autors i autores, guardonats i finalistes.

Lectura del poema

Moltes gràcies als organitzadors del certamen, als membres del jurat i als assistents a l'acte que posteriorment m'han obsequiat amb frases de felicitació. Gràcies!

[ Tornar a Pàgina Principal ]